Es ist Wunderbar, keine Minibar! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Laura Vontsteen - WaarBenJij.nu Es ist Wunderbar, keine Minibar! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Laura Vontsteen - WaarBenJij.nu

Es ist Wunderbar, keine Minibar!

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 Oktober 2012 | Duitsland, Berlijn

Liebe Leute, hier ist wieder ein Bericht aus Berlin.

Inmiddels al 5 weken stage achter de rug en tot nu toe bevalt alles prima. Afgelopen week had ik een 'mini' vakantie, want ik had van zaterdag tot woensdag vrij. Zaterdag en zondag een beetje sight seeing gedaan en 's avonds gezellig drankjes gedronken. Maandag was een rustdag en dinsdag was het tijd voor een bezoekje aan de Ikea. Woensdag was het Feiertag, de dag van de Duitse eenheid. Uiteindelijk ook niks gedaan, gewoon lekker de hele dag een beetje series kijken en pannenkoeken gegeten.

Donderdag was het dan eindelijk tijd voor mijn eerste late dienst. Stond samen met een leuke collega en de tijd vloog voorbij. Late dienst houdt in dat je een aantal vaste taken hebt, zoals toiletten schoonmaken, lobby en de passage checken, alle lege flessen en rotzooi van alle afdelingen halen en verder vooral wachten totdat de pieper gaat en je naar een kamer moet om een kluis te openen of een tv aan de praat te krijgen. Best een chille dienst dus!

Vrijdag dan toch nog wel 1 dagje minibar. Maar 1 dag is prima om te doen, niet 5 dagen per week! Zaterdag had ik een soort middendienst van 12 tot half 9, beetje dezelfde taken als late dienst, laatste uurtje een spelletje gedaan met mijn collega (een naam, dier, beroep, eten, land, stad en beroemdheid opschrijven met een bepaalde letter). Was goed voor mijn Duits en mijn vertalingen waren soms ook behoorlijk lachwekkend :)

Vandaag voor het eerst kamers gepoetst omdat er een kamermeisje ziek was en we veel check outs hadden. Was prima voor een dagje, maar ben blij dat het niet mijn dagelijkse werk is. Volgende week heb ik de hele week vroege dienst, dus dat is wel leuk!

Vanavond gaan we de 'verjaardag' van Eva vieren. Omdat ze volgens haar stage vandaag jarig blijkt te zijn. Ze had op stage haar verjaardag met streepjes ingevuld, maar 10-07 blijkt dan 7 oktober te zijn. 10.07, dus met puntjes betekent dan weer wel 10 juli.

Zo dat was het weer voor vandaag, bis später!

• 07 Oktober 2012 - 20:34

Sila:

Laura nou dat is goed nieuws zeg geen minibars meer daar ben je wel blij mee denk ik zo. Kan niet geloven dat er al 5 weken om zijn. Voor je het weet ben je thuis haha. En heel fijn dat er leuke mensen om je heen zijn en waar je ook fijn mee kan werken. En als je zoveel mogelijk dingen doet daar dan leer je het meest toch. Dus je Duits gaat ook helemaal goed zeker als je spelletjes speelt. Je bedoelt 7 oktober denk ik nou veel plezier meisje. Succes maar weer meid en tot snel weer xxx

• 08 Oktober 2012 - 11:12

Ineke :

Hoi Laura, weer met veel plezier je verslag gelezen. Het feit dat je die 5 weken als "alweer" om omschrijft blijkt wel dat je het naar je zin hebt. Volgen je ook op fb en ook daar allemaal gezelligheid. Geniet er van en voor je het weet staan je ouders weer bij je voor de deur. Heb je dan ook weer zo'n minivakantie?

• 08 Oktober 2012 - 14:18

Mirjam:

Heee Laura,

Leuk om weer even bij te zijn met al je ervaringen. Gelukkig heb je het naar je zin en geniet er maar van.
    Groetjes van allen hier, xxx