De eerste week - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Laura Vontsteen - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Laura Vontsteen - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 September 2012 | Duitsland, Berlijn

Zaterdag om iets voor half 8 vertrokken uit Berkel en Rodenrijs. We moesten onderweg nog even langs een garage om een milieusticker op te halen. Om 3 uur ’s middags kwamen we aan bij het hotel waar papa en mama zouden slapen. Toen door richting Berlijn om mijn sleutel op te halen. Daar bleek dat de sleutel nog niet ging lukken. Er zat nog iemand in mijn kamer en die konden ze niet bereiken, rare bedoelinig.. Na een uurtje wachten kreeg ik dan gelukkig eindelijk een kamer. Gelukkig is deze kamer eigenlijk veel fijner. Zo hoef ik nu maar naar de 2e etage en niet de 6e… én ik heb een balkon. Hij zit wel aan de straatkant, maar het is ’s ochtends echt heerlijk om hier even in het zonnetje te ontbijten. Nadat mijn kamer was ingericht zijn we met z’n 3en ergens wat gaan eten, dat is hier gelukkig lekker goedkoop! Daarna was het tijd voor de eerste nacht in mijn ‘Berlijnse’ bedje. Dat slaapt gelukkig prima! Zondagochtend kwamen papa en mama me ophalen om de stad in te gaan. Daar hebben we van alles gezien, maar om een uurtje of 4 was het voor hun dan toch echt tijd om terug naar Nederland te gaan. Na een klein traantje hebben we afscheid genomen, gelukkig was er ’s avonds genoeg afleiding want we zijn gezellig met alle andere hotello’s wat gaan eten.

Maandag moesten alle anderen aan het werk, maar mijn eerste dag was pas woensdag, dus ben ik maar even de stad in gegaan en heb een beetje rondgelopen op het Alexanderplatz. Daar heb ik maar meteen een Duits leesboek gekocht, zo kan ik mijn Duits optimaal verbeteren. Dinsdag even de stad in geweest met Eva en Saronne, want zij waren ook een dagje vrij. En vandaag (woensdag) was het dan toch echt tijd voor mijn eerste werkdag. Ik moest beginnen om 9 uur, dus was netjes om kwart voor 9 aanwezig. Daar kwam iemand van de housekeeping mij uiteindelijk halen. Ik kreeg van haar mijn kleren en op het kantoor kreeg ik de sleutels en mijn pieper. Vandaag had ik minibar dienst, opzich een prima dienst om mijn stage mee te beginnen, maar ik weet niet of ik er zondag nog steeds zo blij mee ben. Ik werk dus tot en met zondag de minibar dienst van 9 uur tot half 6. De minibar dienst houdt in dat ik in alle 392 kamers de spullen van de minibar moet checken en eventueel aanvullen en al het aangevulde opschrijven per kamernummer, zodat de front office dat weer kan verwerken.

Verder was het Duits nog een beetje wennen, ik kan het wel goed verstaan (op de verhalen in de kantine na) alleen terugpraten is soms wat lastig. Gelukkig zijn de collega’s erg aardig en ben wel een paar keer gebeld vandaag of alles nog steeds goed ging. Halverwege de middag kwam een andere Nederlandse stagiair me helpen, toen ging het een stuk sneller en konden we tenminste ‘makkelijke’ gesprekken voeren. Hij blijft tot eind december en doet ook housekeeping en front office, dus ik zal hem wel nog vaker tegenkomen.

Liebe Grüβe aus Berlin!

  • 05 September 2012 - 21:01

    Leanda:

    Lieve laura, wat leuk dat je een site bij houdt. Heel veel plezier en succes in berlijn! Liefs & succes met de minibar dienst!

  • 05 September 2012 - 22:54

    Sila:

    Hey Laura nou leuk verslag hoor en begrijp dat het afscheid ff moeilijk was maar met kerst zijn jullie weer samen en de tijd gaat echt snel heb ik wel gehoord. Het zal wel ff anders zijn dan het Zeeltje haha maar zal best lukken met jou!!! En blijf je dit 5 maanden doen of ga je ook nog andere dingen leren daar??? En met dat duits komt het ook wel goed daar moet je ff inkomen over een paar weekjes weet je niet beter. Nou blij dat je een leuke kamer hebt en nog beter dan je had verwacht altijd leuk en je maakt dat toch je eigen. Meisje succes en ik blijf je volgen hoor krijg automatisch je berichten binnen heb mij daarvoor aangemeld tot je volgende verhaal xxx

  • 06 September 2012 - 00:46

    Bart :

    Lieve Laura,
    veel succes in Berlijn! Ik ga je volgen ;). Heel veel plezier en we spreken snel!

    Groeten en geniet!

  • 10 September 2012 - 21:34

    Oma:

    Lieve Laura,

    Je verhaal gelezen en ik vind het erg gezellig dat je de moeite neemt om ons op de hoogte te houden hoe het daar met je gaat. Fijn dat je kamer uiteindelijk beter is uitgevallen dan oorspronkelijk gepland was.
    Heel veel succes en ik wacht met spanning op het volgende bericht.
    Lieve groetjes,

    Oma

  • 11 September 2012 - 15:13

    Nathalie:

    Erg leuk!
    Ben benieuwd naar je volgende verslag!
    Heel veel plezier en succes!

    Xx,
    Nathalie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Berlijn!

Recente Reisverslagen:

07 November 2012

Time flies when you're having fun

07 Oktober 2012

Es ist Wunderbar, keine Minibar!

18 September 2012

Ik weet geen leuke titel.

05 September 2012

De eerste week
Laura

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 5367

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 24 Februari 2015

Stage Newnan/Atlanta

01 September 2012 - 30 Januari 2013

Berlijn!

Landen bezocht: