Ik weet geen leuke titel. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Laura Vontsteen - WaarBenJij.nu Ik weet geen leuke titel. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Laura Vontsteen - WaarBenJij.nu

Ik weet geen leuke titel.

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 September 2012 | Duitsland, Berlijn

Al 2,5 week in Berlijn, al lijkt het nog steeds alsof ik hier al zeker een maand zit. De laatste week in Nederland lijkt al zó lang geleden. Ik heb inmiddels al 10 dagen stage gelopen en helaas alle dagen precies hetzelfde gedaan: minibar. Inmiddels ben ik eigenlijk wel een beetje klaar met de minibar en wel toe aan iets nieuws. Dat zou in eerste instantie ook het geval zijn, want ik zou 1 vroege shift en 2 late diensten hebben deze week. Totdat afgelopen weekend het rooster voor de laatste keer werd veranderd en ik deze week weer 5 dagen minibar sta. Mijn supervisor kon er niks meer aan veranderen, dus nu heel erg hopen dat ik in mijn 4e week stage ook eens iets anders in het hotel kan zien en doen. De eerste paar dagen waren minibar niet zo erg, een beetje op mijn gemak alle kamers bekijken. Maar iedere dag de 392 kamers checken, wordt een beetje saai..

Naast stage heb ik me gelukkig wel goed vermaakt met de rest van de berlino's. Zo hebben we al een aantal gezellige avondjes gehad met elkaar. Zijn we uitgeweest in de underground van Berlijn. Het viel me wel op dat iedereen hier echt heel sociaal is tijdens het stappen. We gingen van tevoren iets drinken in een barretje en iedereen komt dan gezellig een praatje maken. Zo zijn we die avond met een aantal jongens naar 'Suicide Circus' geweest. Dit is een tent in de underground van Berlijn. Hier ben ik vorige keer met lustrumreis ookal geweest, dus wist wel hoe vet het was. Het is wel echt heel anders dan stappen in Nederland. Je mag hier bijvoorbeeld binnen ook geen foto's maken.

Verder ben ik met Chantal een dagje naar de Dierentuin geweest om lekker aapjes te kijken én we hebben curryworst gegeten. Gister hebben we een cultureel dagje gedaan, we zijn begonnen bij de Primark (erg cultureel...), maar zijn daarna naar de Berliner Mauer Gedenkstätte, Potsdamer Platz, Holocaust monument en Brandenburger Tor geweest. Dit waren mijn 2 dagen weekend van deze week. Hierna moet ik dus zeker 5 dagen achter elkaar weer werken en nog maar even afwachten wanneer de volgende vrije dagen zijn.

Liefs uit Berlijn

Ps: foto's staan op facebook

  • 19 September 2012 - 00:26

    Laura:

    Vind vooral de titel erg goed Lau! ;) succes nog met minibar. Ik weet inmiddels hoe het voelt om ech alle kamers van binnen te zien (bij mij 657 stuks). Echt geen pretje! Gelukkig hoef ik me over de minibar niet druk te maken :)

  • 19 September 2012 - 00:26

    Laura:

    Vind vooral de titel erg goed Lau! ;) succes nog met minibar. Ik weet inmiddels hoe het voelt om ech alle kamers van binnen te zien (bij mij 657 stuks). Echt geen pretje! Gelukkig hoef ik me over de minibar niet druk te maken :)

  • 19 September 2012 - 17:04

    Sila:

    Hey Laura,

    Nou hoop dat je gauw wat anders mag doen want dat wordt saai als het te lang duurt. Primark is echt super cultureel en ja in elke stad is het toch weer anders en moet je geweest zijn. Leuk dat je af en toe toch nog tijd hebt om ook leuke dingen te doen en dat de mensen toch anders zijn altijd leuk om mee te maken. Gaat het goed met je duits nu zal ongetwijfeld wel. Laura veel plezier en maak er wat van ook al mag je nu alleen minibar tot snel xxx

  • 20 September 2012 - 08:22

    Oma:

    Hallo Laura,

    Je verhaal weer gelezen en vind het sneu dat je steeds al die kamers af moet om te controleren of alle drankjes in het barretje zitten. Daar hoef je volgens mij je opleiding niet voor te doen. Nu maar hopen dat het volgende week beter wordt.
    Groetjes.

  • 21 September 2012 - 09:29

    Francie (mama Van Andere Laura):

    Hoi Laura,

    Ik zag jouw reactie bij " mijn" Laura staan , ik dacht: heee, da's wel leuk om jou ook te volgen daar in het mooie Berlijn!
    Ik hoop dat je inmiddels inderdaad wat anders doet als minibarretjes controleren, dat doen jullie in Maastricht tenslotte al zo vaak.. ;-)
    Heel veel plezier nog daar !!

  • 01 Oktober 2012 - 20:23

    Mirjam :

    Lieve Laura,

    Ben je inmiddels al een beetje ingeburgerd daar? Ik hoop dat je het inmiddels prima naar je zin hebt en dat het werk je ondertussen wat beter aanstaat. 392 kamers, pfffffff! Op zich niet zo erg maar wel als je het te vaak moet doen. Ik neem aan dat je onderhand wel meer gezien hebt van het hotel en dat je in ieder geval een mooie ervaring rijker bent.
    Nou, veel succes verder en natuurlijk heel plezier met je "culturele" uitstapjes.

    Dikke kus,
    Richard, Manon, Mark en Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Berlijn!

Recente Reisverslagen:

07 November 2012

Time flies when you're having fun

07 Oktober 2012

Es ist Wunderbar, keine Minibar!

18 September 2012

Ik weet geen leuke titel.

05 September 2012

De eerste week
Laura

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 5369

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 24 Februari 2015

Stage Newnan/Atlanta

01 September 2012 - 30 Januari 2013

Berlijn!

Landen bezocht: