Happy Fall Y'all! - Reisverslag uit Newnan, Verenigde Staten van Laura Vontsteen - WaarBenJij.nu Happy Fall Y'all! - Reisverslag uit Newnan, Verenigde Staten van Laura Vontsteen - WaarBenJij.nu

Happy Fall Y'all!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Newnan

Hoi lieve iedereen,

Eindelijk weer een berichtje vanuit Newnan. De tijd vliegt hier voorbij en we zijn al aardig ingeburgerd, zoals jullie kunnen aflezen aan mijn titel. Ik heb de afgelopen weken veel verschillende afdelingen gezien en heel veel leuke dingen gedaan. In week 3 begonnen we dan eindelijk met onze Hope Joy & Pride training. Twee leerzame dagen met veel informatie. Op die dinsdag was het een belangrijke dag voor het CTCA, tijd voor de opening van de nieuwe kliniek. Op deze belangrijke dag hebben wij meegeholpen met het verwelkomen van de gasten. We hebben toen onder andere GVG: Gerard van Grinsven ontmoet, President en CEO van het CTCA, de man aan wie wij deze stage te danken hebben. Hij heeft ook op de Hotel Mangement School Maastricht gezeten en is nu dus een zeer succesvolle zakenman in Amerika. Het CTCA Southeastern is pas 2 jaar open en heeft inmiddels al veel verbouwingen ondergaan. Binnenkort gaan ze beginnen met een uitbreiding van de hotelkamers. Ze blijven dus lekker doorbouwen.

Die woensdag en donderdag heb ik nog meegelopen met EVS (housekeeping) en vrijdag hebben we geholpen met comfort rounds. Comfort rounds gebeurt in principe iedere vrijdag en is bedoeld om de patienten enigszins een beetje op te vrolijken en voor een minuut even aan iets anders te laten denken dan aan hun ziekte. Voor iedere patient deden we de Berny Lean (http://www.youtube.com/watch?v=tnT1YNbZ-_U). De meesten vonden het geweldig en konden even aan iets anders denken. Tijdens de comfort rounds viel het pas echt goed op hoe gelovig deze mensen zijn. We doen deze rondes samen met iemand van pastoral care en iedere keer na ons dansje hebben we gebeden met deze mensen. We hebben nu in totaal al 3 keer meegedaan met comfort rounds. Een keer deden we CTCA op YMCA en afgelopen vrijdag deden we Starwars...

Verder zijn alle officiele dingen geregeld voor onze stage. Het duurde even maar onze social security card, georgia card, bank account, auto verzekering en auto waren gelukkig begin oktober allemaal geregeld. Het enige wat nog niet zo goed werkt is onze post. Zo hebben we onze persoonlijke bankpas, onze permanente georgia card en aantal kaarten van mijn lieve mama nooit ontvangen. Forrest, onze supervisor, heeft contact opgenomen met het postkantoor en vanaf nu zou het goed moeten gaan en wordt alles opnieuw verzonden.

Ik heb inmiddels met de afdelingen reserveringen, housekeeping, transportation, scheduling, marketing en patient advocates meegelopen en heel veel geleerd. Volgende week is het tijd voor mijn laatste en grootste uitdaging: de front office. De afgelopen weken waren bedoeld om ons voor te bereiden op alles waar we bij de front office mee te maken krijgen, zodat we de meeste vragen die we zullen krijgen over het algemeen zelfstandig kunnen beantwoorden.

Naast stage hebben we natuurlijk ook een hoop andere leuke dingen gedaan. Zo zijn we samen met Sandy en haar zoon Jason naar de Cotton Pickin Fair geweest. Dit was echt een cultureel event (voor ons), met veel zuidoostelijke invloeden. Het was echt een typisch Amerikaans en Southern ding. We hebben Funnel cake gegeten, is een soort gefrituurd deeg in de vorm van een cirkel. Het lijkt een beetje op Churros, je eet dit met poedersuiker en was erg lekker! Daarnaast hebben we ook gefrituurde augurken gegeten, niet bepaald mijn ding aangezien ik niet zo van augurken hou, maar het was oke. ’s Avonds hadden we een vrijgezellenfeest van een collega die we nog niet kenden, maar Sandy had ons uitgenodigd om te komen. Achteraf was het helemaal niet zo leuk, behoorlijk saai en ging iedereen om 9 uur naar huis (het begon pas om 7 uur s’avonds...). Als het voor mij ooit misschien zover is, hoop ik toch echt op een leuker feestje(lieve vriendinnetjes!! haha). Op zondag was het eindelijk tijd voor de sportschool, wat redelijk noodzakelijk is hier aangezien iedereen hier alles met de auto doet. We moeten zes keer per maand gaan, anders moeten we $5 betalen. Dat is niet veel, maar wel een goede stimulans om te blijven komen.

Tussendoor waren paps en mams hier, zoals de meesten van jullie wel weten :) Het was erg leuk om ze weer even te zien en hebben ons goed vermaakt. Op zaterdag zijn we naar Atlanta geweest, naar The World of Coca Cola (erg leuk!) en hebben daarna nog wat geshopt in Atlantic Station, lekker Europees bij de H&M. Op zondag was het tijd voor wat meer natuur en zijn we afgereisd naar Stone Mountain, ongeveer een uurtje rijden vanaf Newnan. Daar ligt zoals de naam al aangeeft een stenen berg van ongeveer 500 meter hoog. Met de kabelbaan zijn we naar boven gegaan en daar hebben we genoten van het mooie uitzicht. Vervolgens zijn we met de kabelbaan weer naar beneden gegaan en hebben daar door het hele park nog wat rondgereden en genoten van de natuurlijke omgeving. ’s Avonds hebben we lekker thuis hapjes gemaakt en gegeten. Maandagochtend heb ik ze meegenomen naar het CTCA en daar een kleine rondleiding gedaan. Daar hebben mijn ouders een aantal collega’s ontmoet en hebben we met elkaar, Kelly, ons huisgenootje Terry en collega Sandy ontbeten. Die dag hebben paps en mams zich vermaakt in Chattanooga en hebben Kelly en ik gewoon gewerkt. ’s Avonds hebben wij gekookt en nog een keer met z’n allen gegeten. Op dinsdagochtend was het voor hun weer tijd om richting het zuiden te vertrekken. Waar ze nog een weekje hebben genoten van de Amerikaanse zon, voordat ze weer terug zijn gevlogen richting het koudere Nederland.

Verder is onze aankomende Christmas Party nu al een big happening. Anderhalve week geleden was het dus al tijd om op zoek te gaan naar de jurk! En hoera, we hebben er allebei een gevonden. De jurk hangt nu dus netjes te wachten op me in de kast. En dan natuurlijk hopen dat we er nog steeds zo goed in passen. De Christmas Party vindt plaats in Atlanta in het Marriot Marquis, een hotel met 52 verdiepingen en 1663 kamers. We slapen die avond dus ook in dit hotel :)

Op zondag zijn we samen met een stagiair uit Taiwan naar de bioscoop geweest. Dit meisje loopt mee met een dokter en is op dit moment bezig met haar specialisatie. Zij verblijft hier maar 7 weken, dus we proberen haar een beetje te betrekken in wat wij doen. Afgelopen zondag zijn we dan ook met haar naar de dierentuin in Atlanta geweest, wat echter een beetje tegenviel. Dit was de derde dierentuin die ik dit jaar heb bezocht en was verreweg de minst leuke. We hadden binnen 2 uur de hele dierentuin gezien en daarnaast was het superdruk, omdat er een themadag was met allemaal verklede kinderen die trick or treat deden.

We zijn een paar weken geleden tijdens stage naar het wild animal safari park geweest hier in de buurt, dat was echt onwijs gaaf en leuk. Je reed hier met een auto tussen alle giraffen, zebra’s, hertjes en struisvogels. Dit is een van de activiteiten die wordt aangeboden door het CTCA voor alle patienten en caregivers. Deze keer hadden zich drie caregivers aangemeld, een meisje van 21, haar broertje van 5 en haar moeder. De vader van dit gezin is een patient bij ons en moest helaas in het CTCA blijven voor zijn behandelingen. Het was fijn voor hun om even weg te zijn van de ziekenhuis sfeer en hoefden hierdoor niet de hele dag door te brengen in hun hotelkamer. Het jongetje had het erg naar zijn zin, maar vond het soms toch ook wel een beetje eng.

Afgelopen zaterdagmiddag hadden we een cook-out (oftwel een barbecue zoals we dat bij ons noemen), op het werk met onze afdeling. Het was erg gezellig en ’s avonds zijn we uiteten geweest met Sandy en haar gezin en hebben de avond afgesloten met een kampvuur en smores (marshmallows tussen twee koekjes en chocola, mmm).

Verder ben ik deze week voornamelijk veel bezig met knutselen. Donderdag moeten we met onze afdeling een service standard uitbeelden op een tafel en met kostuums. Onder onze afdeling vallen onder andere guest accomodations, patient relations en transportation. Het thema is een stoplicht, waarvoor rood staat voor stop, geel voor luisteren en groen voor go. Ik ben dus veel bezig geweest met een weg knutselen en dat soort dingen, voor mij als Nederlander voelt dit echt als een nutteloze bezigheid en ik snap niet dat ze hier zoveel tijd voor vrij maken, maar verder vermaak ik me er prima mee. Een ander project waar Kelly en ik mee bezig zijn is t-shirts verkopen voor Breastcancer Awareness Month. Al het geld wat we hiervoor binnenhalen gaat naar de Amerikaanse kankerbestrijding en een stichting binnen het CTCA. Dit doen we iedere woensdag en donderdag tussen 11 en 1 in het restaurant van het CTCA. Tot nu toe hebben we al best wat geld opgehaald en nog twee dagen te gaan.

Aanstaande vrijdag is het Halloween, een ander groot event hier. We weten nog niet precies hoe we verkleed gaan, dat moeten we nog even uitzoeken. Verder spendeer ik de rest van de week bij reserveringen. Hier zullen we de komende tijd waarschijnlijk nog wel vaker wat tijd besteden, aangezien dit nu maar door 1 persoon wordt gedaan en het aantal gasten stijgt. Verder hebben we dit weekend nog niet veel plannen, afgezien van een plan maken voor onze reisjes naar New York en Florida.

Kusjessss

PS: foto's zijn te vinden op Facebook :)

Oja enne, ik wil jullie niet jaloers maken, maar het is hier nog best lekker weer!

• 06 November 2014 - 16:33

Mama Van Kelly H:

...weer leuk om te lezen,...heel veel groetjes