Lieve groetjes uit Newnan! - Reisverslag uit Newnan, Verenigde Staten van Laura Vontsteen - WaarBenJij.nu Lieve groetjes uit Newnan! - Reisverslag uit Newnan, Verenigde Staten van Laura Vontsteen - WaarBenJij.nu

Lieve groetjes uit Newnan!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 September 2014 | Verenigde Staten, Newnan

Daar ben ik weer! :) We hebben inmiddels al 2 weken gewerkt en de tijd vliegt voorbij! Op maandag 8 september begonnen we eindelijk met onze stage. Eigenlijk zouden we dan beginnen met de Hope, Joy and Pride training om de organisatie te leren kennen. Dat verliep uiteindelijk iets anders, omdat de training te vol zat hebben ze er ons ‘uitgegooid’ en doen we de training pas 2 weken later. We begonnen onze stage daarom heel rustig, aangezien er niet echt een plan B was voor die maandag en dinsdag. We hebben die twee dagen meegelopen met Forrest, onze supervisor. Maandag was op zich wel interessant, want toen hebben een aantal meetings bijgewoond die gingen over het veranderen van het systeem. Het hotel systeem wat ze nu hebben, functioneert niet heel soepel en werkt voornamelijk erg langzaam. We kenden op dat moment het huidige systeem nog niet, maar hadden door onze voorgaande stage natuurlijk wel een beeld van een hotelsysteem. Verder hebben we die dagen vooral gevuld met kletsen met collega’s en hangen in het kantoortje. Ik was erg blij dat de woensdag was aangebroken, want toen zouden we eindelijk een tour maken naar Atlanta en wat van de stad en verschillende hotels zien. We zijn naar een van de grootste hotels geweest die ik ooit heb gezien. Het hotel heeft rond de 47 verdiepingen en was dus heel hoog. We zijn naar die verdieping gegaan en hadden daar een uitzicht over heel Atlanta, wat wel heel gaaf was! In december hebben we een Christmas Party, die daar gaat plaatsvinden :) Iedereen heeft het daar nu al over en die nacht zullen we in dat hotel verblijven. Verder hebben we die dag wat verschillende wijken gezien en geluncht in een groot shoppingcenter, waar Kelly en ik zeker terug zullen komen! Toen moesten we helaas terug naar het CTCA, omdat onze manager daar een meeting had. De rest van de middag hebben we toen maar doorgebracht bij het zwembad, heel vervelend!

Donderdag werd het echt tijd om te beginnen met stage, ik liep een weekje mee met reserveringen en Kelly liep een weekje mee met housekeeping. De reserveringen worden eigenlijk gemaakt door maar 1 persoon en is soms nog best een ingewikkeld klusje, omdat het aantal patienten maar blijft groeien. Momenteel zijn er 57 kamers in het CTCA gebouw zelf en maken we verder gebruik van hotels in de omgeving. Daar zijn voor iedere nacht een aantal kamers geblokt, speciaal voor ons. Maar die blocks zijn nu al niet meer genoeg en daar gaan we de laatste week makkelijk over heen, er moet dus worden gekeken naar nieuwe opties, wat best wel interessant is. Vrijdag was het meisje van reserveringen ziek en heb ik dus de hele dag meegelopen met Amy, een patient advocate (zij onderhoudt de relaties met de patienten over non-medische zaken). Als een patient dan een klacht heeft, kunnen ze die afdeling contacten om te praten over hun problemen en kunnen zij helpen met een oplossing vinden. Het was echt een hele interessante dag en ik heb heel veel geleerd. Over een paar weken loop ik iets langer met hun mee en kan ik van echt dichterbij kijken wat ze allemaal doen. Die vrijdag heb ik ook nog wat officiele dingen geregeld, zoals bloedprikken zodat ze weten dat je geen rare ziektes of iets heb en een foto maken voor onze badge.

Toen was het eindelijk tijd voor weekend en op zaterdagochtend hebben we eerst lekker geluierd in bed en een beetje met het thuisfront geskyped. Die middag heeft Sandy (een collega en tevens onze USA mom) ons meegenomen om een dagje te shoppen. We hadden wat mooie werkkleren nodig en we zijn erg goed geslaagd! ‘s avonds hebben we sushi gegeten met haar en haar man in een restaurantje in een stadje verderop. Dat was een hele geslaagde dag :) Zondag vonden Kel en ik dat het tijd was voor een dagje relaxen bij het zwembad en natuurlijk ook om ons kleurtje een beetje bij te houden. Het weekend vloog echt voorbij en het was zo weer maandag. Die dag hebben we ons social securty number aangevraagd, die hebben we nodig om een auto te kunnen kopen en hopen dus dat die volgende week ergens binnenkomt. Verder kregen we die dag eindelijk onze werklaptop en kon ik dus eindelijk een beetje kennis maken met het systeem enzo. Ik heb tot en met woensdag bij reserveringen gewerkt en vond het echt heel leuk en interessant.

Vanaf donderdag was het tijd voor een andere uitdaging: housekeeping! Het schoonmaken gaat er hier iets langzamer aan toe dan dat ik gewend was van mijn vorige stage. Ze maken hier altijd met z’n 2en schoon en doen er heeeel lang over haha. Meestal zijn ze wel 45 minuten bezig met een check out (met z’n 2en!). Donderdagochtend heb ik de dames geholpen met schoonmaken, dat was wel echt heel gezellig en het zijn allemaal hele lieve mensen. Het is ook wel leuk dat ik nu iets meer tijd heb om met de patienten te praten, tijdens reserveringen zat ik namelijk alleen maar op kantoor. Donderdagmiddag hadden we een meeting met het Growth team (marketing) over aanstaande dinsdag. Dinsdag vind namelijk de opening plaats van een nieuwe vleugel en wij gaan ze daar die dag bij helpen. Die dag komen er allemaal belangrijke mensen, waaronder waarschijnlijk Gerard van Grinsven, dus ik ben erg benieuwd hoe dat gaat verlopen!

Vrijdag heb ik de hele dag met Monica meegelopen, de housekeeping supervisor. We hebben een beetje schoongemaakt, omdat het ‘druk’ was. Het begrip ‘druk’ wordt hier heel vaak gebruikt, maar ik zie het nog niet altijd. Ze heeft trouwens bedacht dat ik op Cameron Diaz lijk (ik zie het niet, haha) en vraagt aan alle collega’s op welke celebrity ik lijk, maarliefst 1 persoon heeft het geraden haha.

Nu hebben we weer lekker weekend en we gaan onszelf vandaag waarschijnlijk vermaken bij het zwembad. Morgen weten we nog niet precies wat we gaan doen, ligt eraan waar we zin in hebben. Misschien even naar het huis van Sandy. Maandag beginnen we dan eindelijk met Hope, Joy and Pride en dat doen we dinsdagochtend ook nog. Dinsdagmiddag helpen we met de opening en woensdag en donderdag loop ik nog mee met housekeeping. Vrijdag hopen we dat onze social security card binnen is en dat we dan onze auto kunnen regelen. Als dat lukt kunnen we volgend weekend eindelijk een tourtje maken :)

Lieve groetjes aan iedereen! x

  • 21 September 2014 - 11:54

    Oma:

    Lieve Laura,

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en veel tijd om zo'n groot verslag te maken. Zo houd je het thuisfront goed op de hoogte van jouw doen en laten. Heel veel succes verder en ik hoop dat het goed komt met jullie auto.
    Liefs,
    Oma

  • 06 November 2014 - 16:21

    Mama Van Kelly H:

    Halli, het is wel heel afwisselend wat jullie doen. Nu kun je wel een beetje een beeld vormen welke richting je gaat kijken als je terug in Nederland bent. Leuk! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Newnan

Stage Newnan/Atlanta

Management stage in CTCA Atlanta.

Recente Reisverslagen:

24 December 2014

Merry Christmas

29 Oktober 2014

Happy Fall Y'all!

20 September 2014

Lieve groetjes uit Newnan!

05 September 2014

Daar zijn we dan
Laura

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 5362

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 24 Februari 2015

Stage Newnan/Atlanta

01 September 2012 - 30 Januari 2013

Berlijn!

Landen bezocht: