Merry Christmas - Reisverslag uit Newnan, Verenigde Staten van Laura Vontsteen - WaarBenJij.nu Merry Christmas - Reisverslag uit Newnan, Verenigde Staten van Laura Vontsteen - WaarBenJij.nu

Merry Christmas

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 December 2014 | Verenigde Staten, Newnan

Lieve allemaal,

Tijd om jullie allen een Merry Christmas te wensen!! Dat betekent ook dat ik nog maar 2 maanden Amerika voor de boeg heb. De laatste weken zijn echt voorbij gevlogen. Mijn laatste verslag is alweer een eeuw geleden, dus ik zal een poging doen om een beknopte samenvatting te geven van wat er in de afgelopen anderhalve maand allemaal is gebeurd. Inmiddels werken we bij de Front Desk, we werken nu verschillende diensten, maar zijn wel in het weekend vrij. Op deze positie blijven we tot aan het einde van onze stage.

We hebben Halloween samen gevierd met Kelly, Jason en Amy, de stagiair uit Taiwan. We hebben eerst met het neefje van Jason trick or treat gedaan in de buurt, wat ik best grappig vond, het is alleen echt niet normaal hoeveel snoep de kinderen krijgen. Daarna hebben we met zn 4en gegeten en vervolgens hebben we in een golfkarretje door Peachtree City gereden, ligt naast Newnan en is de stad waar Jason vroeger woonde. Het vervelende was alleen dat dit de eerste koude avond van het jaar was, dus we zijn er nog net niet afgevroren haha. Het was wel heel grappig en een hele ervaring.

Verder zijn we samen met Brittany en wat vrienden van haar wezen stappen in Atlanta. Iedereen was ‘trots’ dat we kroeg hadden gesloten om half 3… Wij dachten alleen maar is het serieus nu afgelopen? Maar ja, we hebben ons wel goed vermaakt tussen al de ‘dronken’ mensen, want iedereen is aangeschoten na 2 drankjes.

Op 15 november zijn we naar Chattanooga geweest met Becky, een van onze collega’s bij de Front Desk. Zij heeft daar gestudeerd en was dus de perfecte gids. We hebben die dag de meeste hoogtepunten van de stad gezien en s’middags genoten van een heerlijke lunch. Het was een zonnige maar koude dag, dus de winterjas kwam ook hier goed van pas.

Een week later hebben we op stage geholpen tijdens het filmen van het nieuwste filmpje voor CTCA (de link: http://vimeo.com/113752034). Wij hebben de nummers gemaakt ;) Die donderdagavond zijn we naar een soort country avond geweest. Een van onze patiënten zingt en maakt zijn eigen country muziek, iedere donderdagavond treed hij op samen met zijn band in een soort van buurthuis (meer een huis vol met een hoop tweedehands spullen). Daar zijn we een uurtje geweest en toen was het tijd om onze leraar op te halen van het vliegveld. Op vrijdag hebben we de hele dag gesprekken gevoerd over hoe het gaat op stage en ’s avonds hebben we een hapje met hem gegeten. Op zaterdag hebben we hem meegenomen naar Atlanta, waar we onder andere de CNN tour hebben gedaan en ’s middags hebben we hem weer naar het vliegveld gebracht, want het was tijd voor zijn vlucht terug naar Nederland.

Op 27 november was het Thanksgiving, we waren vrij van stage en hebben deze dag bij Sandy doorgebracht. De dag begon met een goede lunch en vervolgens hebben we een beetje tv gekeken. Vanaf 6 uur was het tijd om te shoppen, omdat toen de Black Friday sale van start ging. Ik heb me redelijk in gehouden en alleen een vestje, jasje en ring gekocht. De volgende dag moest ik weer om 7 uur werken, dus om 10 uur vonden Kelly en ik het mooi geweest. Die dag op werk was het wel echt uitgestorven want de meeste collega’s waren vrij en de meeste patiënten probeerden om thuis te zijn tijdens Thanksgiving.

Het weekend na Thanksgiving hebben we bij Sandy thuis de kerstboom opgetuigd. De kerstboom ziet er hier iets anders uit dan thuis, hier worden voornamelijk ornamenten in de kerstboom gehangen (soms echt hele lelijke). Zelf hebben we een klein roze kerstboompje meegenomen naar huis, ook heel lelijk, maar zo hebben we toch wat kerstsfeer in huis. Die zondag was het opeens heel warm en rond de 20 graden buiten, dus Kelly en ik hadden besloten dat het het perfecte weer was voor een terrasje. Helaas kennen ze hier niet echt terrasjes zoals wij die in Nederland kennen. Maar we kenden een restaurantje in Newnan waar ze iets van een terras hebben en we hebben het personeel vriendelijk aangekeken of we alsjeblieft buiten konden zitten. En dus hebben we heerlijk in het zonnetje kunnen genieten van een bier(tje)…

Verder hebben we niet echt Sinterklaas gevierd hier, we kregen wel heel lief een kaartje van onze collega’s om ons een fijne Sinterklaas te wensen. Dat weekend hebben we Christmas cookies gebakken en versierd en zijn we naar de Gaddy’s geweest. Dat is een huis waar de bewoners hun tuin werkelijk compleet hebben versierd met allerlei licht figuren. Zelfs tot een mini reuzenrad aan toe. Een ding is zeker, die hebben een hele hoge energierekening.

Het weekend daarna was het tijd voor de befaamde Christmas Party. Dit werd gevierd in het Marriott Marquis in Atlanta. Een mega hotel, waar wij sliepen op de 16e verdieping, maar Sandy had een kamer op de 45e verdieping wat een schitterend uitzicht gaf over de stad. Iedereen was dressed up en er was heerlijk eten. We hebben de Chairman ontmoet en verder een hoop leuke foto’s kunnen maken. Het was echt een superleuke avond en het was jammer dat het feest zelf maar tot 11 duurde. Wij hebben onszelf echter goed vermaakt met nog wat afzakkertjes op de hotelkamer. De volgende dag was de verjaardag van Jason, toen zijn we met hun gezin en een vriendin van Jason naar de Melting Pot geweest, een fondue restaurant. Hier hadden we een viergangen menu met als start kaasfondue (die heb ik vriendelijk overgeslagen en gelukkig stonk het niet naar kaas), een salade, daarna de normale fondue in olie en als afsluiter een heerlijke chocolade fondue.

Afgelopen weekend hebben we voornamelijk wat kerstinkopen gedaan voor iedereen. Maandag deden we met het Front Desk team Secret Santa en verder wilden we nog wat andere cadeaus kopen voor wat andere collega’s. Ik ben vandaag en morgen vrij en gaan vanavond eerst naar Sandy waarna we met zijn alleen naar de avondmis gaan en vervolgens bij haar zoon Chris allerlei hapjes gaan eten. Dan brengen we de nacht bij haar door en doen daar op 1e kerstdag ontbijt en cadeautjes en dan rond een uur of 4 komt de rest van haar familie en hebben we met zijn allen een diner. Kelly en ik worden chef gebakken aardappel. We hebben laatst een keertje voor hun gekookt en ze waren zo enthousiast dat we die nu dus mogen maken. Vrijdag moeten we dan beiden werken en het weekend zijn we weer vrij. Dan gaan we waarschijnlijk weer op stap in Atlanta, voor Brittany’s verjaardag. Er zijn nog genoeg leuke plannen :)

Volgende week werken we op Oudejaarsavond tot 8 uur en dan zijn we op Nieuwjaarsdag in ieder geval vrij. We hebben nog niet echt plannen, maar vinden vast wel iets leuks om ons goed te kunnen vermaken. We lopen stage tot 30 januari stage en daarna is het tijd voor onze vakantie :) 23 februari vlieg ik weer naar huis, dus kom op 24 februari thuis aan.

Merry Christmas and a Happy New Year!

Liefs, Laura